Kezdőlap » Élménybeszámoló » Lisszabon

Lisszabon

Esős napra ébredtünk, de csak szemerkélt, nem zuhogott és amúgy is rengeteg beltéri program várt ránk, nem szomorodtunk el. A legtöbb múzeum, látnivaló 10-kor nyitott, nem kellett sietni, így a közelben ittunk egy kávét és vettünk friss pékárut, mielőtt elindultunk a belvárosba.

Első utunk a Szent Jeromos Kolostorhoz (Mosteiro dos Jerónimos) vezetett. Sikerült a kolostor mellett leparkolnunk és még fizetni sem kellett. Az impozáns épület inkább egy palotának néz ki, mintsem kolostornak. Lenyűgöző méretek, csipkés tornyok díszítik.  Gyönyörű kerengő fogadott, gazdagon díszített faragott kőoszlopok sorakoznak két szinten. A kolostorban található templomban helyezték el Vasco da Gama sírját. Kihagyhatatlan látnivaló a kolostor, jó, hogy kipipálhatjuk.

Szent Jeromos Kolostor


Kombinált jegyet vettünk 12 Euroért, mely a Belém Toronyba (Torre de Belém) is érvényes, Így átsétáltunk a kolostorral szemközti parkon a Tejo folyó partján lévő Felfedezők emlékműjéhez, majd onnan végig a Belém toronyig. A gótikus erődítmény a kikötő bejáratát hivatott őrizni. Állítólag gyönyörű a kilátás és bár felmásztunk 93 lépcsőfokon a toronyba, sajnos nem tudom megerősíteni ezt az állítást, mert ködös volt az idő. Legalább a lépcsőzéssel ellensúlyoztuk az autózást. Megérte a kombinált jegyet megvenni, mert külön a Belém toronyba 6 euroba kerül.

Felfedezők emlékműve
Belém Torony

Beiktattuk az ebédet egy helyi kis vendéglőben a következő program előtt. Hihetetlen, de 7 euróért kaptunk egy főételt, üdítőt, desszertet és meg egy kávé is járt volna, de nem éltünk vele, mert nem fért belénk. Lehet, hogy a következő napok valamelyikén még visszalátogatunk ide. 

Nem sokat kellett sétálni a Belém Palace épületében lévő lovaskocsi múzeumig (Museu Nacional dos Coches). 18. Századi hintók és lovas kellékek találhatók itt. Félhomály uralkodott a teremben, pedig jó lett volna alaposabban megcsodálni a díszes hintókat és festett mennyezetet.

 Az egyik beszédes teremőr javaslatára megnéztük a lovaskocsi gyűjtemény többi darabját is, mely

az épülettel szemben az út túl oldalán egy fehér modern épületben található. Jó döntés volt: míg a Belém Palace-ban csak 7 hintót nézhettünk meg, itt legalább  50 kocsit vehettünk szemügyre a királyi hintótól kezdve a gyaloghintóig. A legrégebbi 400 éves, a legfiatalabb darab pedig egy 19. századi postakocsi volt.

 Némelyik királyi hintó elképesztően díszes volt, a kocsi hátsó részén egy komplett szobor jelenet, a fülke hátán pedig festmény szerepelt. A méretük is egy buszéval vetekedett. A kor előre haladtával változtak a lovaskocsik is, anyagukban és díszítettségükben egyaránt. Nesty szívesen elemezte a technikai megvalósításukat.

Láttunk vadászatra használt tíz személyes kocsit, különböző gyaloghintókat, vallási-, és gyerek kocsit. Utóbbit a kishercegek és hercegnők használták a kastélykertekben és parkokban póni fogattal. Kár lett volna kihagyni a múzeumot, nagyon érdekes volt. Egyedül az volt illúzió romboló, hogy egy egyszerű, jellegtelen fehér modern épület ad otthont ezeknek a régi hintóknak, a Belém Palace-ban sokkal méltóbb helyük lett volna.  Mindenesetre itt már teljes fényben pompáztak a kocsik. Az árát is bőven megérte: a Belém Palace-ban lévőbe 4 euroba került a belépő, a nagyobb múzeumba pedig 6. Itt is lehetett volna venni kombinált jegyet, de akkor még nem tudtuk, hogy kettő létezik és hogy meg is nézzük. 

A nap hátra lévő részében megnéztük az Estrela Bazilikát és a lisszaboni Katedrálist (Sé de Lisboa), melyet a 12.-13. században épÍtettek. Fél6-6 között kezdett sötétedni, haza felé vettük az irányt és azt terveztük,hogy megállunk egy szupermarketben vásárolni. A városból kifelé nagyon nagy dugó volt, megpróbáltuk kikerülni és egy Lidl-nél kötöttünk ki vásárolni. 

Lisszabon Katedrális

A hőmérséklet az eső ellenére egész nap kellemes volt, rövid ujjú és a dzseki bőven elég, de azért bízunk benne, hogy holnap nem kell csak a beltéri programokra koncentrálnunk.

Bejegyzés felcimkézése: ,

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .